Питання-відповіді

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться виконавцем на облік . У разі відсутності пломб на лічильнику, його показники до разрахунків не приймаються та нарухавання проводяться у відповідності до норм споживання.

Споживач звертається у абонентський відділ КП "Обухівводоканал" та оплачює рахунок за опломбування.
Фахівець Обухівводоканалу контактує з мешканцем для уточнення зручної дати і часу візиту. Орієнтовно протягом 14 днів з моменту подання заявки в узгоджений час приїжджає фахівець Обухівводоканалу. Мешканець надає паспорт на лічильник або свідоцтво про повірку, де вказана остання дата повірки. Фахівець здійснює опломбування і оформлює акт. З моменту опломбування лічильника розрахунки за спожиту воду та відповідний об’єм стоків здійснюються за показниками лічильника. Якщо фахівець при опломбуванні виявить, що лічильник встановлений з порушеннями норм експлуатації чи його цілісність пошкоджена, або минув термін повірки, взяття на облік такого приладу неможливе.

Відповідно до Закону України № 1314-VII від 05.06.2014 «Про метрологію та метрологічну діяльність»

Стаття 17. п. 1. «Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.»

Відповідно до абзацу п'ятого та шостого ч. 4 ст. 17 періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором. Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку відповідно до Покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку) встановлюється міжповірочний строк не більше 6 років для механічних типів та 9 років для засобів інших типів від дати останньої повірки, але, як показує практика, не більше трьох разів. У разі, якщо новий лічільник не був встановлений та не експлатувався більш ніж два роки від дати виготовлення такий лічільник підлягає повірці Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.

- Лічильник не пройшов повірку;

- розгерметизований;

- почав "пітніти";

- має механічні пошкодження корпусу або лічильного механізму.

У пункті 9 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: у квартирі (будинку садибного типу) роботи з встановлення приладів обліку води проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Для забезпечення індивідуального обліку споживання комунальних послуг, а саме послуги з централізованого водопостачання та послуги з централізованого водовідведення, в будівлях, де налічуються два та більше споживачів відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

Актуальну Інформацію щодо діючого тарифу ви можете переглянути тут

У разі тривалої відсутності, необхідно звернутися до абонентського відділу з заявою про тимчасове пломбування запірного вентеля.
Відновлення водопостачання можливе лише за умови розпломбування представником КП "Обухівводоканал"

Вода, яку Обухівводоканал подає споживачам, проходить усі необхідні етапи очистки та знезараження, її якість суворо контролюється та відповідає чинним Державним санітарним правилам і нормам.
Однак, якість води може погіршуватися вже безпосередньо у внутрішньобудинковій мережі перед тим, як потрапить у кран споживача.

1. Незадовільний стан внутрішньобудинкової мережі.

Обухівводоканал регулярно виконує промивку своїх мереж. Але, нажаль, внутрішньбудинкові мережі в більшості випадків не обслуговуються належним станом. Через незадовільну якість мереж вода може набувати нестандартного кольору або запаху. Тож якщо якість води погіршилася локально в межах одного будинку чи однієї квартири, то це не провина водоканалу і споживачам необхідно звертатися до керуючої компанії.

Нагадуємо, що обслуговування внутрішньобудинкових мереж не входить в тариф на водопостачання – вартість цих робіт включено у квартплату, яку споживачі сплачують житлово-комунальним організаціям.

2. Ремонтні роботи на внутрішньобудинковій мережі.

Якість води може різко погіршитись після проведення ремонтних робіт на внутрішньобудинковій мережі. В такому випадку потрібно просто спустити воду протягом кількох хвилин.

3. Застій води у мережі.

Така проблема трапляється, коли розбір води у домі дуже низький. Якщо водою довгий час ніхто не користується, вона застоюється у трубах, в ній можуть розвиватися шкідливі мікроорганізми, з`являється неприємний запах і колір. В такому випадку також варто спустити воду перед тим, як нею користуватися.